Gratis verzending vanaf € 100,-
Achteraf betalen of in 3 delen
Showroom van 2000 vierkante meter
Unieke exemplaren inclusief paspoort
  1. Home
  2. Klantenservice

Klantenservice

FAQ

Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons:

Email: [email protected]

Telefoon: +31655342780

Bestellen

Het gebeurt wel eens dan een betaling geweigerd wordt of mislukt. Als u achteraf wilt betalen en u kiest dus via de optie Klarna dan kunnen wij niet inzien waarom dit het geval is. Klarna checkt bepaalde gegevens zoals naam en adres en als daar iets niet klopt kan het zijn dat ze order weigeren. Wij hebben hier geen invloed op.

Als u via ideal wilde betalen en dit is mislukt dan kan het zo zijn dat het vloerkleed niet mee zichtbaar is in de winkel. Niet schrikken, het kleed is dan nog steeds voor u. U krijgt automatisch een email om de betaling alsnog af te ronden. Als wij merken dat een betaling “hangt” dan mailen wij u zsm de betalingslink.

Helaas doen we dat niet, u kunt een of meerdere kleden online bestellen. We leveren die dan zonder verzendkosten. Zodra een kleed bij ons retour komt storten we dezelfde dag het geld terug.

Al onze vloerkleden (behalve de replica vloerkleden) zijn oude en unieke exemplaren. Het is dus niet mogelijk om een bepaald vloerkleed in een andere maat te bestellen. Bij patchwork vloerkleden is het wel mogelijk om elke maat, vorm en kleuren combinatie te maken. Op onze pagina over maatwerk vloerkleden leest u hoe dit in zijn werk gaat.

Kan ik ook kleden bestellen die bij “verwacht ”staan?

Ja, wij raden dit zelfs aan. Hier staan vaak de mooiste kleden. De foto’s zijn nog genomen in het land van herkomst (Turkije, Marokko, Moldavië). De kwaliteit van de foto(‘s) laat soms te wensen over, maar de meest bijzondere kleden worden vaak al besteld als ze bij verwacht staan. Hiermee voorkomt u dat iemand het kleed eerder koopt. Na uw bestelling geven wij u een geschatte leverdatum door en kan niemand anders dat kleed meer bestellen. Uiteraard geldt nog steeds onze ‘niet goed, geld terug garantie na levering.

Levering

Ja dit is mogelijk! Bij uw bestelling kunt u al een gewenste datum opgeven. Mocht u het vloerkleed nog later willen ontvangen stuur ons dan een mail ([email protected]) direct na uw bestelling met het bestelnummer, zet daarin de gewenste leverdatum en wij doen uw kleed een dag ervoor op de post. Leveren op een maandag is lastig, als wij het kleed vrijdag op de bus doen wordt hij vaak zaterdag al geleverd, als wij hem zaterdag posten gebeurt het vaak dat hij op dinsdag wordt aangeboden.

Zodra uw order bij ons binnenkomt, wordt het vloerkleed automatisch van de website gehaald en kan niemand anders het meer bestellen. Immers is er van elk vintage kleed maar één. Wij gaan uw zending voorbereiden, inpakken en versturen het met PostNL. U krijgt van ons een Track en Trace code waarmee u op www.postnl.nl of met de PostNL app uw zending kunt volgen. In de regel versturen wij uw kleed binnen 2 werkdagen.

Omdat onze kleden geschoren zijn kunnen er (meestal) mooie pakketten van maken. Uitzonderingen daar gelaten past elk kleed dus in een auto en is het makkelijk te vervoeren.

Zodra uw order bij ons binnenkomt, wordt het vloerkleed automatisch van de website gehaald en kan niemand anders het meer bestellen. Immers is er van elk vintage kleed maar één. Wij gaan uw zending voorbereiden, inpakken en versturen het met PostNL. U krijgt van ons een Track en Trace code waarmee u op www.postnl.nl of met de PostNL app uw zending kunt volgen. In de regel versturen wij uw kleed binnen 2 werkdagen.

Wij versturen het vloerkleed met verhoogde aansprakelijkheid. Dit betekent dat alleen u of uw huisgenoot het kleed in ontvangst kan nemen en hiervoor moet tekenen. De post kan het dus niet bij de buren leveren, tenzij u dit zelf aangeeft middels een briefje op de deur. Bent u niet thuis? Dan komt de chauffeur de volgende dag weer. Mocht u ook dan niet thuis zijn dan geeft de chauffeur het pakket af bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt. U krijgt een briefje in de bus met daarop het adres. Met een legitimatiebewijs kunt u het daar ophalen. Wij verpakken de kleden zo dat het handzame pakketten worden.

Retourneren & ruilen

Mocht het kleed na levering niet aan uw wensen voldoen dan kunt u het uiteraard retour sturen. Ruilen voor een ander vloerkleed kan ook, neem dan contact met ons op via email; [email protected] of u kunt met kleed naar onze showroom komen in Haarlem. Wellicht heeft u nu een beter idee wel kleed wel zou passen en kunnen we daar in onze showroom naar opzoek gaan.

Ons adres voor het retour sturen:

Rozenkelim

Hendrik Figeeweg 1-0002

2031BJ Haarlem

Vergeet aub niet uw gegevens bij het pakket toe tevoegen. Uw naam of orderno is voldoende.

 Retour sturen kan het best via post nl. Pak het kleed weer in en voeg een briefje toe met uw gegevens zodat we weten van wie het pakket is terug gekomen. Het beste kunt u het kleed aangetekend retour sturen dan bent u verzekerd en dit kost maar een paar dubbeltjes meer. Een pakket tot 10kg kost € 7,- om terug te sturen, een pakket tussen de 10kg en 30kg kost € 15,-

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat u aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.

Onderhoud en materiaal

Wij versturen de meeste van onze kleden als pakket. Dit doen we om grote verzendkosten te voorkomen die we dan door moeten berekenen naar onze klanten. Als het kleed net aankomt zullen er dus vouwen inzitten. Nadat u het kleed heeft neergelegd zullen de vouwen snel verdwijnen. Eventueel kunt u het met de hand vlak wrijven. De meeste vouwen verdwijnen direct, en binnen een paar dagen zal alles verdwenen zijn. In het uiterste geval kunt u het kleed op zijn kop leggen en met een vochtige doek ertussen voorzichtig strijken. Mocht u toch problemen blijven ondervinden neem dan gerust contact met ons op.

Onze vintage kleden zijn van 100% wol gemaakt. De replica kleden bestaan uit 70% wol en 30% polyester.

Het korte antwoord hierop is ja, maar u kunt er meer over lezen in ons blog over vintage vloerkleden en vloerverwarming.

Dit verschilt per vloerkleed. De kelims zijn wat dunner, omdat deze geweven zijn. Een kelim is 4mm tot 8mm dik. Een tapijt is geknoopt en zijn daarom dikker. Deze zijn tussen de 6mm tot 12mm dik. Omdat wij de hoge pool van het vloerkleed hebben geschoren zijn onze vintage kleden dus niet heel dik. De Marokkaanse vloerkleden hebben nog wel hun pool en die zijn dus wel dik. Deze variëren van 1 cm tot wel 4 cm.

Allereerst dep de vlek met water en schoonmaakazijn. Ga niet met teveel water of zeep aan de slag. Je hebt dan kans dat je een grote witte vlek op je vloerkleed krijgt. Na het deppen met water en schoonmaak azijn kunt u het even goed laten drogen. Daarna kunt u de vlek opnieuw beoordelen en op internet zoeken wat te doen bij een bepaalde vlek. Koffievlekken hebben een andere behandeling nodig dan bijvoorbeeld chocolade vlekken. Een goede tip is om het kleed even in de felle zon te leggen. De vlek bleekt er dan uit. Doe het niet te lang want dit heeft uiteraard ook invloed op de kleur.

Uiteraard is voorkomen beter dan genezen, als u een kleed bij ons koopt kunt u ervoor kiezen om het te laten behandelen. Het neemt dan minder snel vuil op. U kunt dit doen bij de aanschaf, maar u kunt het ook in een later stadium nog door ons laten behandelen neem hiervoor contact met ons op.

Vloerkleden kunt u via ons ook laten reinigen. Het reinings proces bestaat grofweg uit drie stappen, het kloppen van het kleed, het wassen en het drogen. Een vintage vloerkleed, perzisch tapijt en berber vloerkleed zal deze drie stappen ondergaan. Een rozenkelim zal met schuim behandelt worden omdat deze niet heel erg nat mag worden. U kunt via ons online een offerte aanvragen op onderstaande link. Als klant van rozenkelim krijgt u dan 10% korting. Het kleed wordt bij u opgehaald, ondergaat de behandeling en wordt daarna netjes bij u terug gebracht. 

Meer informatie over het laten reinigen van je vloerkleed en een offerte aanvragen.

 

Wij raden u aan om uw kleed regelmatig te zuigen met een normale stofzuiger. Uitkloppen en luchten een per half jaar zal uw kleed zeker goed doen. U kunt het kleed dan ook omdraaien. Licht zal invloed kunnen hebben op de kleur van uw vloerkleed omdat het een natuurproduct is en het meestal oude kleden zijn waarvan we soms niet weten hoe ze geverfd zijn.

Garantie & reparatie

U heeft natuurlijk garantie op alle producten die u bij ons koopt. Onze garantie (naast de wettelijke rechten) is een half jaar geldig en gaat in vanaf de datum waarop u uw bestelling ontvangt.

Heeft u schade aan uw vloerkleed? Dan zullen wij in eerst bepalen wat de oorzaak van de schade is, valt de schade inderdaad onder garantie dan zullen wij alle kosten van het herstellen vergoeden (ook de eventuele verzendkosten). Als u naar de garantie verwijst en er wordt geoordeeld dat de schade is veroorzaakt door verkeerd gebruik door de klant, moet de klant de kosten van eventuele reparatie betalen.

Inruilen

Ruilen jullie ook vloerkleden in?

Helaas doen we dat niet. We kopen onze kleden bij vaste leveranciers in het buitenland. Die kleden zijn helemaal gereinigd en hersteld. We laten dit altijd doen in het land van herkomst. In Nederland doen we dit dus niet. Vandaar dat we ook niet in Nederland vloerkleden inruilen of inkopen.

Reserveren

Al onze vintage vloerkleden of perzische tapijten zijn uniek er is er dus maar eentje van. Mocht u het vloerkleed zien waar u helemaal verliefd op bent dan raden we u aan om hem te kopen. Als het kleed op voorraad is sturen wij hem direct naar u toe, als hij nog binnenkomt sturen wij hem op zodra hij bij ons is aangekomen. Wij hebben een niet goed geld terug garantie, dus mocht u niet tevreden zijn na levering dan kan het kleed eenvoudig retour en krijgt u direct uw geld terug. Op deze manier voorkomt u dat iemand anders er met het vloerkleed vandoor gaat.

Bij perzische tapijten of zijde vloerkleden die duurder zijn dan € 1000,- staat wel een optie om hier een winkelafspraak voor te maken. U kunt het formulier invullen en wij leggen het kleed voor u apart tot u langskomt. 

Showroom

Onze vaste openingstijden zijn:

  • Maandag: 9.00 tot 17.00

  • Dinsdag: 9.00 tot 17.00

  • Woensdag: 9.00 tot 17.00

  • Donderdag: 9.00 tot 17.00

  • Vrijdag: 9.00 tot 17.00

  • Zaterdag: 9.00 tot 16:30

  • Zondag: Gesloten

Wat is het adres van de showroom?

Hendrik Figeeweg 1-0002

Figeehal 2 (noordkant van de hal)

2031BJ Haarlem

Noord zijde van de hal, als u het terrein op komt dient u rechts aan te houden.

Kan ik een tapijt en/of vloerkleed bekijken voor ik hem koop?

Uiteraard, wij hebben een grote showroom in Haarlem. Hier liggen alle kleden die we op voorraad hebben. Alle kleden liggen op stapels, gesorteerd op lengte. Wij raden u aan om, voordat u naar de showroom komt, eerst goed te oriënteren op de website. Het is namelijk niet mogelijk om in de showroom alle kleden te bekijken.

Als een bepaald kleed u voorkeur heeft dan raden wij u aan om deze online te bestellen. Wij sturen het kleed dan zonder verzendkosten direct naar u toe, u kunt het kleed dan de volgende dag beoordelen in uw eigen huis en hiermee voorkomt u dat iemand anders het kleed koopt voordat u langs kunt komen. Zodra u het kleed online besteld, is deze niet meer zichtbaar op de site. Bent u toch niet tevreden na levering? Dan kunt u uiteraard alsnog langskomen om een andere uit te zoeken. Of u stuurt het kleed eenvoudig retour en u krijgt uw geld terug.

{{ message }}